5 december 2012

Dag 5 i Tålamodpåsens kalenderstickning

Nu har vi kommit en bit på väg men jag vet fortfarande inte vad slutresultatet ska bli. Jag hoppas jag tror att jag vet :) Jag stickar i garner som påminner om färgerna vi har i Rättvikskläderna, både dräkt och vintermössa.

Jag valde att sticka ett annat mönster än snökristallen som var på Tålamodspåsens orginalmönster men för att kunna sticka rättviksmönstret som jag ville ha fick jag lov att öka antalet maskor med två men det tror jag inte gör så mycket för slutresultatet.

4 kommentarer:

Helene sa...

Så kul att du stickar Rättviksinpirerat... blir ju himla fint!

Carina sa...

Tackar :) Det ska bli spännande att se vad slutresultatet blir!! Annars har jag en bra idé till nästa jul :)

EvaL8 sa...

Så fint!

Pysselfarmor sa...

ahaaa då såg jag ju rätt! Läser mig liksom baklänges i din blogg.
Kul med den där andra stickningen du håller på med.