27 oktober 2013

Syfestivalen 2013

Har precis kommit hem från syfestivalen i Stockholm med en massa nytt "godis". Jag har köpt massor av mysiga garner till en pytt-i-panna, strumpor, mössor, handledsvärmare och en långkofta!!

Schoppelgarner Zauerball, Crazy Zauerball och Gradient plus Manos silk blend i plastpåsen.


Jag köpte även plaststavar för att kunna gjuta egna knappar men det var svårare än jag trodde. Jag har ju silikonformar sedan tidigare och tänkte att jag skulle kunna gjuta plastknappar men dom blev inte alls så bra som jag hoppats på. Däremot så blev rosorna fina (inte knappar) så de kan jag använda plaststavarna till.



 
Knapparna blir naggade i kanten och ser inte alls snygga ut! Bättre att använda massan till hela figurer istället.
 

1 kommentar:

Alexandra - Pysselmaniker sa...

Det låter annars väldigt smidigt att göra sina egna knappar! Rosen blev annars otroligt fin :)
Lite avis på ditt garnköp. Jag missade dem :( Kom bara hem med ett garnnystan (har en hel del garn hemma så nog lika bra det)