13 april 2008

Candle Flame-sjalen

Nu mäter sjalen ca 125*92 cm. Än fattas en bit innan jag vill maska av. Jag vill ha den riktigt stor och mysig, så där så man kan kura in sig i den under svala sommarkvällar i trädgården. Kanske bortåt 150 cm bred!! Garnet som jag stickar i är varmt och mjukt.

Just nu sitter det ca 350 maskor på stickorna. Innan den är klar, om jag ska ha den 150 cm bred, så sitter det ca 420 maskor på stickan :) Snacka om att ett varv tar en evighet!! Ja, ja, det är långt kvar till svala sensommarkvällar, eller hur!?

5 kommentarer:

Camilla sa...

Ja om en vecka kanske du kommer ner till stickcafet. tisdag vecka 17 kl 18.30-21.30 har några fler paket kaffe tar dem med mig då

Kramis Camilla

Carina sa...

Ja, det trodde jag också men du kan ju fråga din man vad han har för planer den 22:a :)Vi ska på samma ställe och det är inte jag som planerat det datumet :) Säg åt honomå skärpa sig nu :)

Camilla sa...

törs inte! Kommer du på Tisdag nu då?

Carina sa...

Nä, fotoklubben har möte klockan 19 ju!!

Camilla sa...

Ja du tänker såååå!

VAd får du allt ifrån. Nu slår jag honom och hälsar från dig;-) Hans svar kommer här: AJAJAJAJAJAJJJJJJJJJ

Kramis