6 april 2008

Stickcafé i Rättvik

Fick i veckan veta att det finns ett stickcafé i Rättvik :) Jag hade inte en aning!! och detta har pågått i fyra säsonger utan att jag haft en aning!! Ja, jag har väl inte frågat heller förståss :)

Men varannnan tisdag på Garnkällaren, så på tisdag ska jag nog dit. Vet inte vilken stickning jag ska ha med mig. Candle flame-sjalen verkar lite för avancerad för en massa pladder, skratt och stoj för sånt räknar jag med att det blir (jag vet ju vilka som finns där :) ) Kanske ska jag sticka en disktrasa i rätstickning för att det ska bli så enkelt som möjligt :)

Nä, skämt åsido. Jag vet inte vad jag ska ta med mig men det löser sig nog. Det får väl bli min andra rätstickade sjal. Den är inte så rolig att göra men jag måste ju få den färdig!!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Fyra är att ta i. det har bara pågått i två höst och nu vår. Härligt att du kommer men komihåg att ta något riktigt lätt eller så får du köpa både mönster och garn stickor finns oxå likaså smakråd. Vi kan hjälpa till inga problem. Kramar

Camilla sa...

Var var du någonstans vi saknade dig igår. Jag hade t.o.m. 3 kaffepaket med till dig. Camilla