11 juni 2008

Paniiiik!!

Jamen!!! 18 dagar kvar till dopet och jag har 20 cm kvar av kjolen plus oket plus ärmarna!! Och mönstret på oket var nog inte det lättaste att göra!! Jag tror jag förstår vad dom skriver (det är på norska) men jag är inte helt säker på att jag riktigt har förstått vad dom menar!!

Så här står det (översatt till svenska):
*Sticka andra maskan rät på framsidan av den första maskan, sticka den första maskan rät
* Sticka den andra maskan rät på baksidan av den första maskan, sticka den första maskan rät.

Jisses vad knöligt det är att komma in i andra maskan när man har den första kvar på stickan! Eller kan jag lyfta över den första maskan till den högra stickan? Sticka den andra maskan rät (framifrån eller bakifrån efter mönstret) och sedan sätta tillbaka den första maskan för att sticka den rät?? Mmm, ja, knepigt och trångt blev det!!

Jag hoppas verkligen att jag hinner få den klar!!

Inga kommentarer: