9 maj 2013

Döskallesjal

Nu har jag lagt den dubbelstickade mössan åt sidan. Jag måste repa upp den eftersom den blev för stor. Så går det när man inte gör en provlappar före "suck" Jag såg ut som Rumpnissarna i Ronja Rövardotter. Voffo då då? Vem släckte ljuset? Voffo gör di på detta viset? Voffo då då. 

Jag tänkte sen att jag kunde göra en fuskolle av den men nej, jag ska repa upp den och göra en mössa iaf. 

Så nu har jag hittat ett annat projekt att virka. Hittade ett, eller rättare sagt två mönster, på döskallesjalar och blev helsåld! Det här måste jag göra!! Jag har nu virkat min första döskalle och inte var det svårt heller :) det ena mönstret hittade jag hos Majken & Kungen men det mönster jag fastnade för var Camillas dödkallesjal. På den virkar man ögonen direkt på sjalen. Men du avgör själv vilket mönster du föredrar. 

Inga kommentarer: