26 januari 2008

Bokinköp

Jisses!! Den här veckan har jag verkligen köpt en massa böcker!! Vet inte riktigt när jag ska få tid att göra allt jag skulle vilja men det var en annan femma :)

Boken med mönster på japanska var en riktig hit!! Vilken bok!! Den är hur enkel som helst att förstå sig på eftersom den har diagram och bilder på hur man stickar istället för text till mönstren. Inte blev det sämre av att den svenska boken "Bonniers stora bok om stickning" hade en diagrambeskrivning i sin bok där diagrammet förklarades med svensk text. Så dessa två böcker kompletterar verkligen varandra! Stickhandboken kommer att bli en annan favvis! Upplägget liknar det japanska men med svensk text.

Den ena av de två böckerna som ligger framför har jag redan använt mig av. Det var när jag sydde den fodrade västen till Albin. "Ulliga gulliga hundar" handlar om hur man tovar sin egen hund. Jag sparade lite päls när vi klippte Albin för att använda i tovningen :)

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vilka härliga böcker. Jag tror nästa att jag får lov att komma och kika lite i dina böcker. De verkar Jätte spännande.

DOCKMAMMAN sa...

Hej!

Vad roligt att du hänger på kedjepresenter, jag håller på att sticka bara nått smått som lite roliga grejer finns smågrejer på nätet att söka...

Du har nu ett år öpå dig, jag själv håller på med min första omgång/Kram Dockmamman