5 januari 2008

Nu é hon på gång

Nu har jag fått kläm på mönstret till Candle Flame!! Härligt! Min första sjal är på gång att stickas men den kommer ju att ta sin tid förståss! Det roligaste var att jag redan hade garn hemma till den. Sånt gillar jag! När sticklusten och idéerna kommer samtidigt så är det bra att ha ett förråd. Fast just det här garnet hade jag alldeles glömt bort. Det kan ju bero på att stickorna samlat damm under flera år. Jag hittade 9 nystan av ett vitt acryl/polyamidgarn som ger lite mohairkänsla. Det bästa var att det var 100g/nystan och det ska väl räcka till en sjal :) och prislappen satt också kvar. Ett nystan kostade 9,95!! Det var nog ett tag sen som jag köpte det :) Garnet heter förresten Chanteleine och finns antagligen inte kvar att köpa, tyvärr!

1 kommentar:

Camilla sa...

Har även hittat hit
Kramar