21 januari 2008

Färdig med babyvantar

Nu är Jolines vantar färdiga :) För att få garnet att räck fick jag lov att repa upp vanten som jag stickade med Candle Flame-mönstret, så precis var det med garn!! Nu har jag bara en liten snutt kvar av det. Men det räckte till en snodd och två "fusktofsar".

Jag var inte riktigt nöjd med hur det såg ut när jag sydde ihop vanten så istället för att lägga sömmen som avskiljare mellan över och under-hand så lät jag den löpa mitt uppe på handen som ett eget mönster. Det blev mycket bättre för då kan man tro att det ingår i mönstret :)

Ja, ja, jag är iaf nöjd med vantarna och jag hoppas att Joline och hennes föräldrar också gillar dom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Är en 21årig tjej som snart ska bli mamma, här i dagarna för att vara ärlig! :)

Och mormor hon stickar och stickar till lillbebisen, och blev kär i dina vantar, men vi hittar inget mönster på hur man stickar nätpatent. Skulle vi kunna få lite hjälp? Får gärna skicka beskrivning till min mail.

Väntar med spänning på svar! :)

/ deeone88@hotmail.com