21 januari 2008

Påtning och japansk stickning

Igår letade jag efter sticklistor på Yahoo och hittade två, trodde jag, som skulle vara spännande att gå med i. Sagt och gjort så klickade jag på join. Det var inte alls vad jag trodde så nu har jag fått två nya intressen :) FrameKnitting och KnittingJapanese heter listorna. Knitting som knitting trodde jag men oj så mycket snyggt man kunde göra!! Frameknitting är väl vad vi här hemma kallar att påta tror jag och de japanska mönstren bara föll jag pladask för!! Så nu har jag beställt en bok om Japansk stickning. Kanske man får lov att lära sig japanska först :) , tack och lov så är de japanska stickmönstren massor med bilder som visar hur man ska göra. Vi får väl se hur det går. Det är farlig med internet!! Man får så många nya intressen hela tiden!!

Är det någon av er som har hållit på med påtning, inte bara snoddar, och japansk stickning? Skulle vara roligt att höra av er om man skulle behöva några goda råd :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Jag håller på med påtning på påtbräda. jag har även gjort beskrivningar på bla en snygg mössa. Jag säljer även påtbrädor.
"Påtgumman"